Kepes András - A boldog hülye és az okos depressziós

copy_of_copy_of_copy_of_instagram-bejegyzes_nevtelen_terv_masolata_masolata_masolata_kopia_kopia.jpg

Kepes Andrást olvasni mindig különleges élmény a számomra. Remek író, kellemes személyiség és mérhetetlenül szimpatikus ember. A Tövispuszta c. regénye nagy kedvencem, ezért amikor megláttam, hogy újabb könyvvel jelentkezik, igencsak megörültem. A címet és a fülszöveget olvasva viszont gyorsan alább is hagyott a lelkesedésem. Tudományos elmélkedés arról, hogy a boldogság csupán a hülyék kiváltsága, ráadásul minden okos depressziós? Megmondom őszintén, nehezen szavaztam bizalmat ennek a könyvnek és hiába is kedvelem Kepes stílusát, ismerem el műveltségét és szeretem a humorát, tartottam tőle, hogy kissé száraz, pszichológiával bőven átitatott filozofálást kapok. Csakhogy egyre több pozitív kritikába botlottam, ezért végül félretettem az előítéleteimet és esélyt adtam neki.

Utólag azt mondom, nagyon jó döntést hoztam. Ha tömören kellene véleményt formálnom róla, azt írnám: letehetetlen. Hosszabban pedig így jellemezném: izgalmas, szórakoztató, tanulságos és elgondolkodtató.

A szerző többek között azokra a kérdésekre keresi a választ, hogy mit jelent a boldogság, mi kell ahhoz, hogy egy ember boldognak érezhesse magát, valóban boldogabb-e egy buta ember és egyáltalán ki számít okosnak, mennyit segítenek a boldogság elérésében az önsegítő könyvek, boldoggá tehet-e hosszú távon a siker. De szó esik a vágyaink hajszolásáról, a női és férfi szerepekről, a születésről és a halálról.

Kepes, saját bevallása szerint rengeteg tudományos írást olvasott el, hogy hitelesen elmélkedhessen a témáról, melynek hatása egyértelműen érezhető a könyvön. Remekül megszerkesztett kötet: a tudományos részeket az író mindennapjaiból kiragadott történetek, szakmai és családi életének kisebb-nagyobb buktatói és sikerei szövik át, melyek fellazítják, szellőssé teszik a szöveget. Hihetetlen öniróniával és remek humorral mesél szülőként megélt boldog, de bonyodalmakkal teli tapasztalatairól, hat gyermekéről, élete nehéz és csodákkal teli pillanatairól.

Ez a könyv megannyi témában, szinte észrevétlenül bővíti ismereteinket, miközben akaratlanul is faljuk az oldalakat és lényeges adalékként remekül szórakozunk.

Egyetlen hibája van csupán, hogy a mindössze 236 oldalnyi szöveg alig néhány napra elegendő élvezetet kínál. Rövidsége ellenére azonban annyi ismerettel gazdagít, hogy egy csepp hiányérzetünk sem marad.