Egy könyv, amely ünnepi hangulatba hoz - Rejtelmes karácsonyok

copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_instagram-bejegyzes_nevtelen_terv_masolata_masolata_kopia_1.jpg


Valamikor a 2017-es év folyamán rendeltem meg a könyvet, és miután megtaláltam helyét a könyvespolcon, egyelőre várólistára tettem. A szándék, hogy majd az év végén, az ünnepek előtt veszem kézbe, már akkor megfogalmazódott bennem. Na, nem mintha nem lehetne belőle máskor szemezgetni! Az év bármely részében fellapozható a kötet, hiszen a történeteknek nem a fő témája a karácsony, csupán érintőlegesen esik szó az ünnepről.

Mindenképpen szándékomban állt elolvasni, érdekelt, hogy saját regényeim szerkesztője, Nádasi Krisz milyen kötetet válogatott össze abból a jó néhány írásból, ami a pályázatára érkezett. Az ötlet, hogy összeállít és kiad egy karácsonyi kötetet, remek döntés volt a részéről. Magyar írók alkotásaiból kevés az ehhez hasonló könyv és azt gondolom, vagyunk páran, akik szívesen hangolódunk ilyen módon az ünnepekre.

Hat kisregényt rejt magában a könyv. A cím rejtelmet ígér, s ebből az írásokban tényleg nincs hiány. Fordulatokban, gyakran izgalmakban gazdag minden sztori. Krimi, szerelem, dráma, humor és érzelmek: ezek mindegyike fellelhető a kötetben. Volt írás, amely megnevettetett, egy másik előcsalta a könnyeimet, akadt, amit végigizgultam. Az írások színvonalasak, gond nélkül megütötték a nálam általában aránylag magas mércét. Sodort és lekötött mindegyik történet, a nyelvezetükkel sem akadt problémám.

Két kisregény maradt némileg alul a többiekkel szemben, a másik négy mindegyike meggyőzött. Ha egyet kellene kiemelnem közülük, az Németh Krisztina: Révállomás, New York c. írása volna. A szerző érdekes, fordulatos irományt hozott, ráadásul a végén megkoronázta egy olyan csavarral, ami teljesen levett a lábamról. A meglepetés erejével hatott, tökéletessé varázsolta az amúgy is nagyon jó sztorit.

Szabó Péter: Született december 24-én c. krimije izgalmas írás volt, nekem nagyon tetszett a szerző stílusa, azt gondolom, remekül alkot ebben a műfajban.
Keresztesi Dorottya: Félbetépve c. írása egy szívszorító családi dráma, amit bevallom hősiesen, megkönnyeztem.
Nádasi Krisz: Az én Diótörőm c. kisregénye mozgalmas, titokzatos, melynek a szerelem adja meg a meghatározó fűszert.

Mindent egybevetve, nem kellett csalódnom ebben a kötetben: kellemes szórakozást nyújtott az olvasása, meleg szívvel ajánlom mindenkinek!